AnnonsBonnier News Sales

Erbjuder helhetslösningar inom marknadsföring – "Skräddarsytt utifrån varje kunds unika behov"

– Vi vill fortsätta att fungera som våra kunders externa marknadsavdelning och kan numera, med Bonnier i ryggen, erbjuda helhetslösningar inom marknadsföring utifrån varje kunds unika behov. Nu har vi både bredden, kompetensen och resurserna, säger Linda Sundqvist, försäljningschef för region Höglandet/Tranås inom Bonnier News.

Mikael Rocén, Jörgen Magnusson, Tommy Warin och Zolita Lundgren.

I mars 2020 blev Hall Media uppköpta av Bonnierägda lokaltidningskoncernen Mittmedia och norska Amedia. Den nya ägarkonstellationen innebar en rad positiva förändringar som både kunder och annonsörer har lagt märke till.

– Inom Bonnier planerar man för generationer och satsar mycket på den lokala journalistiken, vilket gör att vi får en hög relevans på marknaden. Människor söker sig till våra produkter för att få information om vad som pågår i lokalsamhället, övriga Sverige och världen. Det har blivit tydligt inte minst i och med covid, och nu kriget i Ukraina. Vi människor vill vara säkra på att de nyheter vi läser stämmer. För våra annonsörer innebär det att de syns i en trovärdig kontext och att förtroendet läsarna har för oss spiller över och skapar förtroende för annonsörerna också, säger Linda Sundqvist.

Kontakta någon av våra medierådgivare eller skicka in en offertförfrågan direkt för att få hjälp med din nästa annons.

Linda Sundqvist, försäljningschef för region Höglandet/Tranås inom Bonnier News.

Utöver det så kan vi erbjuda våra kunder ett mer komplett utbud än tidigare.

– Med Bonnier i ryggen kan vi som jobbar lokalt på höglandet och i Tranås hjälpa till med det mesta inom marknadsföring och sätta samman unika lösningar. Vi kan erbjuda allt från annonser i tidningar och på sajter inom hela Bonnier News ekosystem till kompletta marknadsföringsstrategier, logotyper, hemsidor, Google sök och kampanjer i sociala medier. Vi kan även hjälpa kunder som har e-handel att distribuera deras varor via Early Bird, berättar Linda och fortsätter:

– Via alla våra olika kanaler når de flesta av våra kunder en majoritet av sina befintliga och potentiella kunder, och det gör att de får en effektiv marknadsföring via bara en kontakt vilket många av våra kunder uppskattar.

Kontakta någon av våra medierådgivare eller skicka in en offertförfrågan direkt för att få hjälp med din nästa annons.

Joel Borefors, Linda Sundqvist, Jonas Ljungberg och Emma Bengtsson.

Att få en ny ägare, med allt vad det innebar i form av nya rutiner, kollegor och IT-system, var en stor förändring i sig, men den största förändringen var den som fortfarande pågår i medie- och marknadsföringsbranschen i stort menar Linda.

– Att erbjuda marknadsföringstjänster idag jämfört med för 5-10 år sedan är som två skilda världar. Idag är det kundernas kunder som sitter i förarsätet och som sätter villkoren. Det är de som bestämmer om, när och hur de vill bli nådda, och om du är relevant för dem eller inte. Konkurrensen om kundens uppmärksamhet är hård och utbudet av kommunikationskanaler enormt. Digitaliseringen och teknikutvecklingen innebär fantastiska möjligheter, men ställer också helt nya krav. Dels på kunderna men också på oss leverantörer, berättar Linda.

För att ligga i framkant och kunna guida sina kunder rätt, satsar Bonnier News stort på kompetensutveckling och utbildning av sina medarbetare.

– Våra kunder saknar många gånger både tiden och resurserna att sköta marknadsföringsarbetet själva internt, och kompetensen som krävs blir allt svårare att ha om man inte arbetar med detta dagligdags. Här är vi på Bonnier News en resurs och fungerar i många fall som våra kunders externa marknadsavdelning. Vi är och vill vara en professionell och pålitlig samarbetspartner som erbjuder kloka råd och sätter samman effektiva helhetslösningar utifrån våra kunders specifika behov och utmaningar. För att kunna göra det krävs det att vi hänger med i utvecklingen, känner kunden och verkligen kan våra produkter, säger Linda.

Kontakta någon av våra medierådgivare eller skicka in en offertförfrågan direkt för att få hjälp med din nästa annons.

Vi kan hjälpa till med det mesta inom marknadsföring och sätta samman unika lösningar

Kunderna som Linda och hennes team jobbar med är allt från små nystartade enmansföretag som vill synas lokalt till stora etablerade företag med komplexa utmaningar. Uppdragen varierar från korta projekt till längre helhetsåtaganden och inget jobb är det andra likt.

– Det hade varit praktiskt om det fanns en universallösning inom marknadsföring som funkade för alla, men så är det inte. Varje kund har sina egna mål, visioner, utmaningar, möjligheter och ambitionsnivåer. För oss gäller det att lyssna, förstå och omvandla dessa behov i en effektiv marknadsföringslösning, berättar Linda.

Någon tänker kanske fortfarande på Bonnier som bara ett bokförlag men faktum är att de idag samlar Nordens ledande medieföretag med verksamheter som spänner över en bredd av medieslag. Bland annat står de bakom tidningarna Expressen, Dagens Industri, Dagens Nyheter och magasinen Damernas Värld, Leva & Bo, Sköna Hem och Amelia.

– Med Bonnier som ägare har vi hamnat på en bra plats. Vi säkerställer den framtida driften av våra lokaltidningar och fortsätter att vara det fria ordet med fler journalister än tidigare. Dessutom är vi en del av ett större ekosystem där vi har tillgång till nya produkter och tjänster som gör att vi kan nå ut till fler kunder och erbjuda mer. Bonniers vision är att ständigt utveckla media och det känns väldigt positivt. Vår resa tillsammans har börjat väldigt bra och vi ser fram mot fortsättningen, säger Linda Sundqvist.

Kontakta någon av våra medierådgivare eller skicka in en offertförfrågan direkt för att få hjälp med din nästa annons.

Denna text är en annons producerad av Bonnier News Brand Studio och inte av VPs redaktion. Vill du veta mer om hur vi arbetar med denna typ av material får du gärna kontakta oss på cm.native@bonniernews.se
Till toppen av sidan